Targi - wiele możliwości

Szukaj

Działania potargowe

Działania pozatargoweZakończenie targów nie oznacza wcale końca działań targowych. Teraz czeka Cię nowa praca. Rozpocznij ją od podsumowania, oceń na ile udało Ci się zrealizować założone cele. Aby uczestnictwo w targach nie poszło na marne, powinieneś odezwać się do wszystkich gości, którzy odwiedzili Twoje stoisko. Starannie pielęgnuj nawiązane kontakty – to doskonała podstawa do prowadzenia dalszych interesów.

Podsumowanie udziału

Podlicz, na ile poniesione koszty przełożyły się na korzyści. Czy zostały zrealizowane cele targowe, które sobie wytyczyłeś? Jakie osiągnięcia przyniósł Ci udział w imprezie (nagrody, wyróżnienia, dyplomy, etc.)?

W podsumowaniu niewątpliwie pomocne mogą być: ankiety przeprowadzone podczas targów oraz dokładne informacje na temat liczby i grup zwiedzających. Postaraj się ocenić, ile osób mogło zobaczyć Twoją ekspozycję. Zastanów się nad liczbą nawiązanych interakcji i policz, ile przeprowadziłeś konkretnych rozmów handlowych. Każdy z powyższych kontaktów – od nieświadomego spojrzenia na logo firmy, do wstępnych negocjacji handlowych można w jakiś sposób wycenić. Porównaj tak policzone efekty do poniesionej inwestycji. Zastanów się, czy wykorzystanie innych kilku różnych narzędzi byłoby skuteczniejsze i dawało większy wzrost z inwestycji. Wyciągnięte w ten sposób wnioski ułatwią Ci podjęcie decyzji o uczestnictwie w targach w przyszłości.

Podtrzymanie kontaktów z klientami

Niezależnie od tego, jak wypadło Twoje podsumowanie targowe, pamiętaj, że wszystkim osobom goszczącym na stoisku trzeba przesłać podziękowania za wizytę i zainteresowanie. Unikaj w korespondencji traktowania potencjalnego klienta jako jednego z wielu, czyli zwróć się do niego bezpośrednio (np. „Szanowny Panie Dyrektorze”, a nie „Szanowni Państwo”).

Dotrzymaj także złożone gościom targowym obietnice. Przekaż w załączeniu odpowiednie szczegóły oferty. Jeśli Twoje uczestnictwo w targach przyniosło sukces, pochwal się osiągniętymi wynikami.

Kontakt z prasą

Targi mogą stać się przełomowym momentem w kontaktach z mediami. Na imprezy przychodzą osoby zainteresowane konkretnie daną tematyką, więc osobiste spotkania z dziennikarzami obecnymi na targach mogą ułatwić Ci kolejne działania skierowane do prasy.

Kontakty na stoisku są pretekstem do kolejnych spotkań z poszczególnymi dziennikarzami. Jeśli nie umówiłeś się na przesłanie konkretnych materiałów o działalności firmy, to przekaż podziękowania za odwiedzenie stoiska i zainteresowanie ofertą. Warto także poinformować prasę o wszelkich wyróżnieniach na targach: nagrodach za stoisko, dyplomach, itp.

Pamiętaj, że korzyści, które możesz odnieść uczestnicząc w targach zależą w dużej mierze od tego, jak się do danej imprezy targowej przygotujesz, jakie działania podejmiesz w trakcie targów i po ich zakończeniu.