Targi - wiele możliwości

Szukaj

Wybierz właściwe targi

Wybierz właściwe targiWybór właściwej imprezy targowej to połowa sukcesu uczestnictwa w targach. Warto zatem dokładnie przejrzeć kalendarium imprez proponowanych przez różnych organizatorów i wziąć pod uwagę następujące elementy:

  • Ranga i wielkość targów – wybór powinien być uzależniony od zasięgu interesującego Cię rynku (lokalny, krajowy, światowy). Nie zawsze imprezy o międzynarodowym charakterze będą najlepsze w danym przypadku. W ocenie prestiżu imprezy do pewnego stopnia może pomóc informacja na temat patronatów oraz instytucji i firm współpracujących przy organizacji danych targów.
  • Zakres tematyczny imprezy - należy rozpatrzeć, czy oferta Twojej firmy na pewno pasuje do tematyki targów. Warto też zapytać o profil innych wystawców.
  • Doświadczenie i profesjonalizm organizatora – zasięgnij opinii o organizatorze np. wśród firm z branży.
  • Zwiedzający – sprawdź profil zwiedzających imprezę, ilu gości bywa co rok na targach (o ile odbyły się już jakieś ich edycje), czy są to decydenci, czy reprezentują kontrahentów instytucjonalnych, czy też indywidualnych nabywców finalnych. Zapytaj, do kogo wystawca wysyła zaproszenia oraz czy dostępne statystyki stworzone są np. na podstawie wiarygodnego systemu rejestracji zwiedzających.
  • Miejsce i dostępność targów - pod tym względem należy przejrzeć zwłaszcza imprezy typu „business to customer”. Profesjonaliści z branży pokonają nawet dużą odległość, aby przyjechać na prestiżową imprezę. Natomiast w przypadku  klientów indywidualnych, lokalizacja obiektu targowego (w centrum bądź na peryferiach miasta) może mieć większe znaczenie.
  • Formy promocji targów - poproś organizatora, aby poinformował, w jaki sposób zamierza reklamować imprezę, do kogo skierowane zostaną jego działania. Taka informacja ułatwi prowadzenie działań promocyjnych.
  • Możliwość zorganizowania dodatkowych konferencji i prezentacji - niezwykle istotne są wszelkie dodatkowe formy promocji podczas targów, dzięki którym prezentacja firmy wyróżni się spośród konkurencji targowej.