Targi - wiele możliwości

Szukaj

Wybierz właściwy personel targowy

Wybierz właściwy personel targowyRównie duże znaczenie, co wygląd stoiska, ma jego personel - profesjonalnie przygotowany do udzielenia wyczerpujących informacji na temat prezentowanych produktów czy usług.  Nie ma chyba gorszej sytuacji od tej, kiedy klient zdecyduje się już podejść do stoiska  i nie tylko nie uzyska rzetelnych informacji, ale czasem jest wręcz... ignorowany. Właściwe przygotowanie i przeszkolenie personelu to rzecz oczywista, ale niestety, nie dla wszystkich. Dlatego warto na ten fakt zwrócić szczególną uwagę.

Osoby na stoisku są reprezentantami firmy, dlatego ich zachowanie i wygląd wpływają na jej wizerunek. Należy zatem w miarę możliwości wybrać pracowników kompetentnych, a nie „świeżo upieczonych", doskonale znających działalność firmy, a  następnie przeszkolić ich, aby wiedzieli, w jaki sposób mogą przyczynić się do osiągnięcia założonych celów targowych. Trzeba zwrócić uwagę na usposobienie wybieranych osób. Optymizm życiowy, komunikatywność, łatwość nawiązywania kontaktów, umiejętność wsłuchiwania się w potrzeby rozmówców, formułowania jasnych, rzeczowych wypowiedzi, zaangażowanie w prowadzone działania – to podstawowe cechy personelu targowego. Warto także pamiętać, aby na stoisku zawsze znajdował się ktoś z kadry zarządzającej – ktoś, kto będzie godnym rozmówcą dla menedżerów wyższego szczebla; osoba, która, w razie potrzeby, może także udzielić wywiadu.

Za najważniejszą cechę personelu targowego zwiedzający uznają znajomość branży oraz wiedzę na temat firmy i jej oferty, następnie - zaangażowanie i pozytywne nastawienie, co ma niemały wpływ na atmosferę prowadzonej rozmowy, natomiast na trzecim miejscu wśród pożądanych cech znajduje się znajomość języków obcych, co jest  uzasadnione podczas targów międzynarodowych (raport Forum Targów 8 września 2007,  www.forum-targow.pl).