Aktualności

Trzydniowe święto turystyki w sercu Warszawy

Tłumy zwiedzających, zadowoleni wystawcy oraz owocne debaty – 27. Międzynarodowe Targi Turystyczne TT Warsaw zostały zakończone sukcesem i docenione zarówno przez branżę, jak i zwiedzających.

Największe w Polsce święto branży turystycznej imponowało rozmachem. W targach bowiem wzięło udział ponad 500 wystawców z 50 krajów z 5 kontynentów, a wśród nich niemal 150 touroperatorów. Kompleksową, wysokiej jakości ofertę targową docenili zarówno przedstawiciele branży, jak i klienci indywidualni. Frekwencja była wysoka, co świadczy o wadze, jaką stanowią targi dla branży turystycznej. Ich rolę w dobie rozkwitu mediów elektronicznych podkreśliła w liście skierowanym do uczestników TT Warsaw, Jadwiga Emilewicz, Minister Rozwoju: Wiele działań branży turystycznej i samych turystów prowadzonych jest obecnie on-line, co jednak nie zmienia potrzeby budowania relacji biznesowych i doświadczeń turystycznych również w tradycyjny sposób – do czego takie wydarzenie, jak targi turystyczne, są najlepszą okazją.

Wśród wystawców TT Warsaw zebrały bardzo pozytywne opinie. Jako przykład przytoczyć można wypowiedź Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Roberta Andrzejczyka, który podkreślił rangę Targów na arenie międzynarodowej: TT Warsaw to jedna z większych tego typu imprez w Europie Środkowo-Wschodniej i byłoby grzechem, gdyby zabrakło tu stoiska Polskiej Organizacji Turystycznej.

Inspirujące, barwne ekspozycje targowe przez 3 dni tętniły życiem, prowadzono międzynarodowe rozmowy handlowe, debatowano o wyzwaniach i rozwoju branży turystycznej, a klienci indywidualni poszukiwali inspiracji do krótkich wycieczek i dalekich wypraw.

Okiem wystawcy z zagranicy

Polacy najczęściej podróżują po Europie, ale także eksplorują nowe kierunki. Ten trend wykorzystują wystawcy, którzy przyjechali na TT Warsaw z różnych zakątków świata, aby zaprezentować swą ofertę na polskim rynku. Jesteśmy tutaj, bo polski turysta to bardzo interesujący klient dla naszego rynku turystycznego – powiedział Kamran Dashdamirov, International Exhibitions Specialist z Azerbaijan Tourist Board. – Odnotowujemy wyraźny wzrost ruchu turystycznego z Polski, dlatego zdecydowaliśmy się przyjechać tutaj z nową ofertą.

Wystawcy zadbali o wysoką jakość i różnorodność prezentacji targowych, aby jak najlepiej odpowiedzieć na szerokie zapotrzebowanie polskiego rynku. Kompleksowość oferty podkreśliła Amina Akanova, Asystentka Konsula Ambasady Republiki Kazachstanu w Polsce: Przedstawiamy propozycje agroturystyki, etnoturystyki, ofertę raftingową, także dość nietypowe i nieoczywiste miejsca, jak na przykład kosmodrom Bajkonur czy Kanion Szaryński.

Efekty udziału w targach niejednokrotnie przerosły oczekiwania i część wystawców już potwierdziła swoje uczestnictwo w przyszłorocznej edycji TT Warsaw. Albania, która zaprezentowała atrakcje i propozycje turystyczne na stoisku oraz przeprowadziła konferencję „Albania nową destynacją turystyczną, handlową i inwestycyjną”, zapowiedziała udział w kolejnych targach: Cieszy nas, że jesteśmy na TT Warsaw, ale w następnej edycji chcielibyśmy jeszcze dobitniej zaznaczyć swoją obecność oraz aby nasze stoisko było jeszcze okazalsze – podkreśliła Ariola Marepeza z albańskiej National Tourism Agency.

Zapraszamy do Polski

Niezmiennie dużym zainteresowaniem zarówno ze strony zagranicznych kontrahentów, jak i polskiego turysty, cieszyła się oferta turystyczna Polski. Promowane były miasta, regiony i atrakcje naszego kraju, a także agroturystyka.

Wiesław Czerniec, Prezes Zarządu Polskiej Federacji Turystyki Wiejskiej „Gospodarstwa Gościnne” podkreślał wszechstronność propozycji agroturystycznych na TT Warsaw: Przedstawiamy ofertę trafiającą w różne gusta turystów. Mamy też informacje i oferty dla osób, które chcą otworzyć lub prowadzą już działalność turystyczną. Dla przedstawicieli branży odbyło się również seminarium „Markowe produkty turystyki wiejskiej” organizowane przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Iza Stelmańska, Zastępca Dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego podkreśliła rolę TT Warsaw w promocji województwa wśród klientów ostatecznych: Pierwszym odbiorcą turystycznej oferty Mazowsza jest mieszkaniec Warszawy – jest to też dla nas główny rynek zbytu oferty turystycznej, dlatego TT Warsaw stanowi najlepsze miejsce do jej prezentacji.

Jubileusz 30-lecia działalności Biura Podróży ITAKA

Podczas tegorocznych TT Warsaw Biuro Podróży ITAKA , Partner tej edycji Targów, obchodziło swój jubileusz. Z tej okazji zostało uhonorowane Grand Prix. Piotr Henicz, Wiceprezes firmy w ciepłych słowach podsumował współpracę: To był dla nas wielki zaszczyt, że mogliśmy świętować nasze 30-lecie, będąc partnerem najważniejszych targów turystycznych w Polsce. O coraz większej z roku na rok sile oddziaływania i rosnącej roli TT Warsaw zadecydowała na pewno znakomita organizacja targów. To opinia, którą często słyszę od naszych zagranicznych kontrahentów. TT Warsaw są obecnie postrzegane jako prestiżowe wydarzenie branżowe nie tylko w Polsce, ale także zagranicą, miejsce międzynarodowych spotkań, dobrego biznesu i inspirujących rozmów w kuluarach.

Biuro Podróży ITAKA było również fundatorem wyjątkowej nagrody w konkursie zorganizowanym wspólnie z MT Targi Polska – dwuosobowych wczasów All Inclusive na Malediwach.

O wyzwaniach branży turystycznej i nie tylko

Tematyka debat, warsztatów i szkoleń branżowych podczas TT Warsaw była  bogata i zróżnicowana. Duże zainteresowanie przedstawicieli sektora turystycznego wzbudziła konferencja Rzeczpospolitej oraz portalu Turystyka.rp.pl: „Mniej  znaczy więcej, czyli jak biura podróży osiągnęły rekordowe zyski”, podczas której debatowano o istotnych czynnikach wpływających na rozwój tej gałęzi gospodarki. TT Warsaw jako najważniejsze miejsce spotkań biznesu turystycznego w Polsce okazało się idealnym na organizację tej konferencji, a prowadzący Filip Frydrykiewicz podkreślił: To duże święto turystyki, na którym są obecni nie tylko touroperatorzy czy gestorzy hoteli, uzdrowiska, gminy, regiony, ale również podmioty, bez których trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie branży turystycznej, czyli ubezpieczyciele, linie lotnicze i lotniska.

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych przeprowadziło merytoryczne warsztaty przygotowujące agentów do działań promocyjnych w social mediach.

Podczas TT Warsaw Polska Izba Turystyki i Polski Holding Hotelowy zorganizowały debatę „Współpraca branży turystycznej i hotelarskiej”. Gheorge Marian Cristescu, Przewodniczący Społecznej Rady Turystyki przy Ministrze Sportu i Turystyki, Prezes Polskiego Holdingu Hotelowego podkreślił istotną rolę tego spotkania dla obu gałęzi gospodarki: Wspólna debata poświęcona współpracy sektora turystycznego i hotelarskiego z udziałem znakomitych ekspertów gwarantuje niezwykle merytoryczną dyskusję.

Inspiracje do poznawania świata

Trzeciego dnia Targów Sale Rudniewa i Mickiewicza wypełnili słuchacze ciekawi opowieści z wypraw popularnych obieżyświatów. Trzeba przyznać, że tegoroczni bohaterowie Strefy Podróżników często mieli nietuzinkowe sposoby na swoje podróże: w konnym siodle, kajakiem, szybowcem, czy na nartach. Tłumy przybyły na spotkanie z Aleksandrem Dobą, który z niezwykłą charyzmą dzielił się swoimi doświadczeniami i opowiadał o  przygotowaniach do międzykontynentalnych wypraw kajakowych oraz o ich realizacji. Ogromne zainteresowanie wzbudziło także wystąpienie Aleksieja Ananienki, ostatniego żyjącego nurka biorącego udział w akcji ratunkowej podczas katastrofy w Czarnobylu w 1986 roku.

Konkursy, nagrody i wyróżnienia

Konkursy i nagrody stanowią stały element TT Warsaw. W tym roku Fair Play Turystyki Polskiej – Kryształowy Globus otrzymała Grupa Atlas Tours. Perłowym Globusem 2019 uhonorowano Biuro Podróży ITAKA. Samorząd Województwa Mazowieckiego, Izba Turystyki Rzeczypospolitej Polskiej, Warszawska Izba Turystyki otrzymali Grand Prix. Konkurs na najlepszą ofertę turystyki aktywnej AcTTive, w kategorii „Kraj” wygrało PPHU Hortulus Iwona Bigońska, a w kategorii „Zagranica” – Malta Tourism Authority. Za najbardziej oryginalne i profesjonalne stoisko targowe przyznano 3 nagrody „Homo Turisticus”: pierwsze miejsce zajęła Bułgaria, drugie – Dominikana, a trzecie – Albania. Przyznano także wyróżnienia dla Kazachstanu, Mazowsza, Sri Lanki oraz Tajlandii oraz wyróżnienie specjalne dla Polskiej Izby Turystyki.

Podziel się:

Zobacz także